• Project: CAR

Seat Leon Xcellence, 2018r, 1.4TSI 150KM

Cała procedura rozpoczęła się jeszcze w listopadzie 2017 roku. Założenie na początku było bardzo ogólne - 80-90tyś zł i samochód z dynamicznym silnikiem benzynowym, który bez problemu zmieści rodzinę 2+2 z dziećmi w wieku szkolnym. Kwestią otwartą było, czy szukamy czegoś nowego, czy 2-3 latka. Ważne było także, żeby samochód dostępny był praktycznie od ręki. Przesiadka następowała ze Skody Superb 2.0 TDI pierwszej generacji po lifcie, więc wymagania co do miejsca w środku były dosyć znaczne.

Mając na stole te założenia zespół Project: CAR rozpoczął poszukiwania. Pierwszym naturalnym kandydatem została Skoda Superb, jednak niedługo później pojawiła się zmiana koncepcji na SUVa/Crossovera. Po takim pomyśle wzrok klientów został skierowany na Skodę Kodiaq, Nissania Qashqai/X-Trail, Toyotę RAV4, Hyundai Tucson i Seata Ateca. Przeglądając ten segment szybko doszliśmy do wniosku, że różnica w cenie względem kompaktowych kombi czy sedanów/liftbacków z segmentu D jest zbyt duża, aby dopłacać do nieco wyższego zawieszenia, a otrzymać w zamian gorsze wyposażenie. Po nowym roku wróciliśmy zatem do koncepcji bardziej tradycyjnych samochodów osobowych. 


W grzej pojawił się m.in. Focus, Corolla, Auris, Superb, Octavia czy Jetta. Klienci najbardziej przekonani byli do marek Japońskich i to na te samochody najmocniej skierowali swój wzrok. W zasadzie ostateczna decyzja miała rozegrać się pomiędzy Corollą, a Aurisem. Jednak po drodze do salonu Toyoty postanowiliśmy umówić nas jeszcze w pobliskim Seacie. W pamięci mieliśmy model na jaki w zeszłym roku zdecydował się jeden z naszych Klientów i doszliśmy do wniosku, że warto byłoby go zaprezentować również w tym wypadku. Klienci byli uprzedzeni do Seata jako marki, ale postanowili nam zaufać. W ten sposób rozpoczęła się prezentacja Leona X-Perience. Od słowa do słowa przeszliśmy do wersji FR, ponieważ wersja demo stojąca przy wejściu do salonu mocno przyciągnęła wzrok męskiej części naszej pary Klientów. Po jazdach testowych modelami Seata, Klienci zgodnie poprosili o odwołanie spotkania w Toyocie, gdzie wstępnie oglądaliśmy już wcześniej kilka modeli. Tym sposobem w grze pozostał już tylko Seat. Dylematem pozostał silnik i wersja - bardziej praktyczny X-Perience występował z sinikiem 1.4 125KM i 1.8 180KM, natomiast w wersji FR dochodziła jest opcja 1.4 150KM. To właśnie ten ostatni silnik najbardziej przypadł do gustu Kupującym. Ostatecznie stwierdzili oni, że wersja FR jest nieco za sztywna i wolą postawić na komfort kosztem mocy. Na szczęście do zaoferowania pozostała jeszcze jedna wersja - Excellence 1.4 150KM, która jak się później okazało, została złotym środkiem i ostatecznym wyborem. Samochód w tej wersji oferował m.in. aktywny tempomat, aktywny asystent pasa ruchu, oświetlenie Full LED, 17" dwukolorowe felg i przyciemniane lusterka. Dodatkowo konfigurowalne oświetlenie wnętrza Ambient LED, półskórzaną tapicerkę, dobry system audio, skórzaną wielofunkcyjną kierownicę, system Auto Hold i Hill Hold Control, dwustrefową automatyczną klimatyzację, podgrzewane fotele i dysze spryskiwaczy, ładowarkę bezprzewodową do smartfona ze wzmacniaczem sygnału LTE, system inforozrywki z 8 calowym, dotykowym wyświetlaczem obsługujący systemy CarPlay oraz Android Auto. Ponadto udało nam się wynegocjować kilka ciekawych dodatków, m.in. pakiet przeglądów, dodatkowe dywaniki, aluminiowe nakładki na pedały czy dwustronną matę do bagażnika.

Samochód wyposażony nawet bardziej niż oczekiwali tego nasi Klienci, po negocjacjach cenowych okazał się mieścić w dolnej granicy założonego wcześniej pułapu cenowego. Decyzją, która pozostała do podjęcia było tylko finansowanie. Ze strony naszych Zleceniodawców preferowany był zakup pojazdu za gotówkę, ale chcieli też poznać alternatywy. Wynegocjowane dla nich finansowanie okazało się mieścić w racie i oprocentowaniu, których  nie sposób było nie rozważyć. Ostatecznie zdecydowano się właśnie na system ratalny i rozpoczęliśmy finalizację transakcji.

Ta z pozoru prosta procedura zakupu nowego pojazdu, okazała się być dla nas całkiem dużym wyzwaniem, które na szczęście zakończyła się uśmiechem na twarzach Kupujących, który zawsze jest dla najbardziej satysfakcjonujący.

Korzyści Klienta:

- pełne wsparcie od pomysłu na samochód po jego odbiór

- przeprowadzenie przez proces zakupowy z wytłumaczeniem wszystkich procedur

- wspólne odbycie jazd testowych wybranymi modelami

- zebranie i podsumowanie opinii Klientów o każdym z pojazdów

- negocjacje cenowe z dealerami w imieniu Klienta

- uzyskanie rabatu w wysokości ponad 25 tyś. zł

- wyszukanie najkorzystniejszego finansowania

- przeszkolenie z obsługi systemów bezpieczeństwa i inforozrywki

11 wyświetleń

Ostatnie posty

Zobacz wszystkie