Późna wiosna 2016 to dla nas pierwsze wyzwanie w segmencie premium. Zadaniem było znalezienie dużego, komfortowego i reprezentatywnego SUVa premium. Samochód musiał być dynamiczny, w miarę możliwości ekonomiczny i do tego bezpiecznym towarzyszem podróży na dystansach 50-60 tyś km rocznie. Bardzo ważnym założeniem było to, żeby nowy samochód bez problemu pomieścił 5, a okazjonalnie nawet 7 osób. Poszukiwany pojazd miał być następcą Q7 z 2012 roku napędzanego silnikiem 3.0 TDI o mocy 245KM, które przez 4 lata eksploatacji sprawowało się bez żadnych problemów.
Pierwszym, naturalnym kandydatem została świeżo wprowadzana w tamtym momencie do salonów, nowa generacja Q7. Jednak postanowiliśmy też sprawdzić co słychać u konkurencji. Z poszukiwaniami trafiliśmy na dobry okres, ponieważ w tamtym czasie w salonach było już nowe Volvo XC90, a ponadto oferowane były sprawdzone już konstrukcje takie jak Mercedes GLS i Range Rover Sport.
Jazdy testowe, użyczenia modeli, przeglądanie opinii użytkowników, rozmowy z Klientem i inne rozważania na temat nowego modelu, zajęły nam w sumie kilka tygodni. Przez ten czas po kolei eliminowaliśmy wybrane modele, aż ostatecznie w grze pozostały tylko Q7 i XC90.
Obydwa modele zaoferowały praktycznie te same elementy wyposażenia w podobnym pułapie cenowym, co sprawiło, że w ostatecznych rozstrzygnięciach decydowały oferty dealerów oraz drobne szczegóły. Ostatecznie Volvo przegrało ten pojedynek ze względu na brak pewności klienta co do nowej konstrukcji silnika(czy rozważanego również układu hybrydowego), jego wytrzymałości i trwałości. Wątpliwości budziły także problemy z elektroniką, o których było bardzo głośno w tamtym czasie, które potrafiły doprowadzić nawet do unieruchomienia pojazdu w trakcie jazdy. Audi natomiast zaoferowało znacząco większą moc w preferowanym typie jednostki napędowej(silnik Diesla), co zaowocowało dużo lepszą dynamiką i większą przyjemnością z jazdy. Ponadto plusem Q7 okazały się pewniejsza i sprawdzona konstrukcja silnika oraz co chyba najważniejsze - wyższy próg rabatowy i rozszerzona gwarancja połączona z pełnym pakietem serwisowym.
Tym sposobem Audi Q7 3.0 TDI S-Line zostało wybrane jako zwycięzca. Nasza 7 miejscowa wersja zaoferowała m.in. reflektory Matrix LED, skrętną tylną oś, pneumatyczne zawieszenie, rozbudowane oświetlenie Ambient LED, system autonomicznego parkowania, aktywny asystent jazdy w ruchu miejskim oraz na autostradzie, pełne pakiety systemów bezpieczeństwa, a także elektrycznie rozkładany hak holowniczy. Natomiast wewnątrz mamy skórzaną tapicerkę z podgrzewanymi i wentylowanymi fotelami, Audi Virtual Cockpit, rozbudowaną nawigację z usługami Audi Connect oraz 4-strefową klimatyzację.
Taka współpraca dała nam na prawdę dużo doświadczenia i pomogła obyć się w temacie samochodów Premium, co mamy nadzieję, że zaprocentuje w przyszłości. Natomiast Klientowi zagwarantowała zdecydowanie najniższą cenę na rynku i wyjątkowo nisko oprocentowany leasing.
Obopólna korzyść na lini Project: CAR - Klient, to dla nas największa wartość i sama przyjemność.
Korzyści Klienta:
- pełne wsparcie od pomysłu na samochód po jego odbiór
- przeprowadzenie przez proces zakupowy z pełnymi analizami każdego modelu
- wspólne odbycie jazd testowych wybranymi modelami
- użyczenie pojazdów dla Klienta w celu sprawdzenia ich w codziennym użytkowaniu
- negocjacje cenowe z dealerami w imieniu Klienta
- uzyskanie rabatu w wysokości ponad 87 tyś. zł na wybrany model
- wyszukanie najkorzystniejszego finansowania
- wspólny odbiór pojazdu
- dokładny instruktaż obsługowy
- wsparcie posprzedażowe
Comments